onsdag 3 oktober 2012

Bot och botgöring

Två fantastika saker har hänt i mitt liv. Tidigare i veckan fick jag senaste numret av 2000-talets Vetenskap där teorin att svamp kan orsaka cancer läggs fram. Nu har den italienska läkaren Tullio Simoncini hittat ett  botemedel mot cancer. Det är vanligt natriumvätekarbonat som man blandar ut med vatten och dricker samt injektseras direkt i tumören om det finns någon tumör.

Behandligen är uppdelad på två veckor. Full dos varje dag första veckan så att tumörerna försvinner samt en understödjande dos varje dag vecka två. Bikarbonat som  är det gamla namnet på natriumvätekarbonat är också bra för sura uppstötningar. Man tar 1/2-1 tesked och löser det i ett glas vatten.. Rör om med teskeden
eftersom det är svårlösligt. Om det är kvar pulver längst ner i glaset efter att du druckit upp vattnet, så får du fylla glaset med vattnen igen och rör om.

Första gången jag kollade efter natriumvätekarbonat (E-500) så hittade jag den i coop bakpulver tillsammans med natruimdifosfat (E-450i) och jag prövade att ta en halv tesked morgon och kväll. Resultat blev att jag sov djupare än tidigare. Nu ikväll har jag dock införskaffat en burk 100 gram ren natriumvätekarbonat (E-500) av märket Dr.Oetker Bikarbonat. Så nu blandar jag ut 1 tesked morgon och kväll i ett glas vatten.

Har då Tullio Simoncini fått nobelpris för sin upptäckt att man kan  bota cancer med vanligt Bikarbonat som kostar 100 Kronor/Kilot? Nej tvärtom har han blivit förföljd och förlorat sin läkarlegitamition vilket gör att han nu bara kan samtala med och inte behandla sina patienter. Tullio Simoncini rekommenderar en 5% lösning av natriumvätekarbonat för patienter som skall dricka det.

Efter att ha läst de tre New Age reportagen i inblick ville jag också bli en kristen genom att läsa fräsningens bön som går som följer:

Jesus, nu kommer jag till dig. Jag vill lära känna dig.
Jag tror att du är Guds son och att du har dött för mina synder.
Jag erkänner att jag inte är fullkomlig.
Förlåt mig mina fel och mina brister. Rena mig från min synd.
Jag vill ge hela mitt liv till dig och vill att du skall bli Herre i mitt liv.
Tack för att du har tagit emot mig nu. Tack för att jag får vara ett av dina barn.
Låt mig få känna din kärlek i mitt liv och hjälp mig leva för dig.

Jag läste uppriktigt bönen, men ingenting hände.

Jag förespråkar hjärtats religion som älskar sin nästa och är kravlös. För att vara lycklig skall man göra det man tycker om att göra. Jag tycker om att göra andlig efterforskning och sedan presentera min ideer och mitt liv på webben så att andra kan bli upplysta...

Jag har både varit kristen och new age. Men nu är jag mig själv. Med en egen religion - Vägen som jag uppdaterar när någon ny insikt har uppenbarats för mig.

Jag kan redan nu säga att ingen människa har dött för någon annan människa synd. Utan varje människa är ansvarig för sina egna handlingar. När det gäller synd som  du gjort, så är det bästa sättet att bli fri den att erkänna den inför den du behandlat dåligt. Varje människa måste lära sig att hon är skaparen till både helvetet och himlen på jorden allt eftersom hon gör sina handlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar