onsdag 17 oktober 2012

Jesus vs Fri tänkeri

Inblick fick Stefan att överge New Age

Stefan Johansson, även känd som New Age läraren Hermes Atar Trismegistus har övergivit
New Age för Jesus Kristus.

Det hela började med att jag testade Baird T. Spaldings teori att världen var perfekt och
full av ljus. Jag gick omkring som på rosa moln men efter någon dag, så sade en röst
inom mig. "Hjälp, jag håller på att gå under" och jag misstänkte att det var mitt sanna jag.

Att så var fallet, bekräftades av en person som jag kallar "Vandraren" och som har större
besvär av sin psykiska sjukdom än jag kom emot mig och frågade hur jag mådde.
"Hyfsat" svarade jag "och du då?" frågade jag. " Ja, det är tungt" svarade "Vandraren".

Sedan klappade vi om varandra och visade varandra agape, medkänsla och medlidande.
Genast började jag må mycket bättre och jag kom att tänka på Jesus i Nya Testamentet.
Det var ju detta som Jesus gjorde under sin korta tid här på jorden och som vi är kallade
att göra. Baird T. Spalding måste ha fel om den rosa moln teorin.

Min new age sajt fungerar som ett länkskafferi, där man kan gå in och läsa om just den
personen inom nyandlighet som man som är intresserad av. Min New Age sajt kommer
jag bara att uppdatera när det gäller böcker, fri energi, ufo samt länkar till religions
förkunnare. Någon egen artikel om New Age förkunnelse blir det inte längre.

Jesus själv sa: "JAG ÄR vägen, sanningen och livet, ingen kommer till
Fadern (Gud) utom genom mig." Johannes 14:6. Äkta kristendom handlar om att
läsa Nya Testamentet morgon och kväll samt ha en levande relation med Jesus.

Veckan efteråt var jag i min församling Nya Korskyrkan i Boden och såg där special
tidningen "Inblick i Trons Värld nr 3/2012" som jag hade bett Pastor Bernth Öberg
beställa i 100 exemplar. Artiklarna om de som varit involverade i New Age men
bytt till Jesus Kristus, gjorde ett så starkt intryck på mig att jag själv nu har
övergått till Jesus Kristus.

När det gäller nyandlighet, måste man se vad frukterna är av varje lärare, bok och
lära. Mår du dåligt så är det bara att byta till Jesus Kristus och Nya Testamentet
och det är viktigt att du söker dig till en församling du möter kärlek, känner glädje och
frid och där friheten är högt i tak samt där helande och befrielse är rikligt förekommande.

Själv tänker jag fortsätta att studera Jesus Kristus undervisning i de fyra evangelierna
och fortsätta att skriva på min andliga sida http://evangelisterna.se/andliga.htm
samt när tillfälle ges att undervisa i min moderförsamling Nya Korskyrkan och i närradion.

Jag som är medlem i UFO-Sverige har lärt mig den tredje vägens Ufologi:
Inte skeptiskt förnekande men inte heller okritiskt troende
Därför predikar jag tredje vägens Kristendom:
Inte skeptisk förnekande av helanden och befrielser, men inte heller
okritiskt troende när det gäller vad som sägs från predikostolarna och
profetiska budskap. Man måste pröva allt mot förnuftet.

Min egen framtid ser ljus ut. Jag kommer att bli helt återställd från min Schizofreni
och min dåliga hörsel och finns risken för det tredje världskriget så har jag tre gånger
drömt om att bli upplockad av utomjordingarna och kommer tillbaka när kriget är slut.

Om Israel och Iran börjar kriga med varandra 2012-2013 kommer Iran att försöka hetsa
Ryssland mot USA eftersom de Iranska ledarna vill att hela jorden skall ligga i ruiner
för det är då deras ledare Imam Mahdi kan framträda.

Stefan Johansson, Nya Korskyrkan, Boden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar