söndag 14 oktober 2012

Jesus efterföljare

Så har jag äntligen övergivet Baird T. Spaldings lära "Life and Teaching of the Masters of the Far East" för ett liv med Jesus Kristus. Det var ett svårt beslut eftersom jag inte kan peka på exakt vad som är felet med "Life and Teaching of the Masters of the Far East".

Det är inte en enhetlig lära som presenteras i Baird T. Spaldings lära "Life and Teaching of the Masters of the Far East". Utan det är många synvinklar på den andliga verkligheten. Baird T. Spalding skrev böckerna tillsammans med sin fru Stella M Stiles och de fick feedback från sin "New Thought" grupp.
Människorna i böckerna beskrivs som supermänniskor och jag kan förstå om idealen är svåra att leva upp till.

Med Jesus Kristus är det annorlunda. Han är mänsklig fastän han är en supermänniska. Han kan vara både arg och känna medlidande. Det är på prov som jag prövar på att vara kristen. Frukterna av mitt kristna liv
måste vara bättre än frukterna från att följa "Life and Teaching of the Masters of the Far East".

Speciellt är jag intresserad av att känna den enhet som Jesus kände med sin Fader i Johannesevangeliet.
Med lite tur kommer jag att bli publicerad i den kristna tidningen Inblick före Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar