tisdag 25 september 2012

Baird T. Spaldings teorier och Medkänsla

Så har Google låst upp min blogg, efter 12 dagars väntan. Jag misstänker att Google inte är van inlägg med många länkar. Då kan den betraktas som spam.

Idag har jag lärt mig en nyttig läxa. Jag har lärt mig att medkänsla, medlidande och kärlek är överlägna
Baird T. Spalding perfekta undervisning. Jag började dagen med att läsa om hur Gud ser på människor. Enligt Baird T. Spalding ser Gud människorna som andliga varelser som lever i ständig frid oavsett omständigheterna.

Men det gjorde inte Jesus. Jesus var full av medkänsla och medlidande med de som var sjuka, besatta och fattiga. Jesus visade kärlek till hela människan när han helade människor, satte människor fria och delade ut mat från Guds skafferi till de hungriga.

Jag började dagen med att memorera Baird T. Spalding lära, när jag följde den, så blev jag olycklig och när jag när jag hade varit och fått bön hos Gunnar Lindfors och var på väg hem så såg jag en syn av mina känslor som ropade. "Hjälp jag går under" men jag hade tur för jag träffade på vandraren som jag kallar honom för och han har större psykiska problem än jag. Vi visade varandra medkänsla och medlidande och efter han hade önskat mig Guds Frid, blev jag lycklig.

Vandraren frågade jag om jag kände pastor Torbjörn Björk från Pingstkyrka. Jag svarade att det gör jag, men har han blivit pastor? Frågade jag. Jag sa vidare att i min församling finns två pastorer - Ronny Broström som arbetar heltid och Bernth Öberg som arbetar deltid i Nya Korskyrkan. När jag kom hem så hann jag läsa kapitlet om kärlek skriven av vår tids mest kända nära-döden upplevare - Dannion Brinkley som i den första nära döden upplevelse fick veta att kärlek är en sammanhållande kraft i universum och att den är den mörka materia som består av 94.6% av atomernas tomrum.

Om vi som människor visar varandra medkänsla, medlidande och kärlek. Då går vi en gyllene framtid till mötes. Kanske får vi uppleva en period av 400 år med fred efter revolutionerna som
Mellen Thomas Benedict har förutspått efter sina möten med ljuset.

På eftermiddagen medans jag ännu var olycklig, så var jag och Gösta ÅhlGallerian Enter och vi gick först
biblioteket där jag lämnade igen boken : Cancer och Jakten på Mirakel av Stig Bruset. Sedan tog vi trappan upp till konstgillet där en konstnär som gillade att måla stugor hade sin utställning.

Sist men inte minst tog vi en fikapaus och diskuterade varför det bara är jag som ser utomjordingar på stan och i sann drömmar? Jag påminde Gösta Åhl att han hade tystnadsplikt när vi pratade om utomjordingar som först visade sig i drömmen och sedan var på genomresa i Boden. Mer kan jag inte säga just nu, förutom att jag avslutar denna blogg med länkar till mina två kontaktsidor på svenska.

http://gratisenergi.se/kontakt.htm

http://gratisenergi.se/ovanlig.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar