onsdag 12 september 2012

Gösta Åhl

Eftermiddagen spenderade jag och Gösta Åhl på gallerian ENTER. Det visade sig att Gösta Åhl och
Marie Lundqvist var intresserad av min ide om att utvinna energi från jordens elektriska fält. Hur det
skall gå till praktiskt har jag ingen aning, bara ideer. Vi kom överens att vi skall träffas om två veckor
och jag skall då ta med mig en primitiv Floyd Sweet Vaccum Triod Amplifer och det är upp till mig
att lyckas med den uppfinningen.

Enligt Ny Teknik vill regeringen satsa 1 miljard nästa år på energiteknik. Då kan de satsa på
Bob Rohner Plasma Motor och min version av Floyd Sweet Vaccum Triod Amplifer. Jag har
komponenterna hemma, så det blir inget problem, men jag vet inte hur man manipulerar
permanentmagneterna så jag får hoppas på att fältet från vanliga permanentmagneter
räcker.

Efter middan besökte jag pastorsparet Bernth och Kerstin Öberg från Nya Korskyrkan och efter
bön och fika hos dom fick jag med mig en välsignad banan och nästa anhalt blev en pratstund med
upptäckaren Gert Ruthström som har uppfunnit ett nytt sätt att lära ut matematik till elever.
Han fick två CD skivor från Mexico - Hi Voltage och LeBon.  Avslutingsvis ser det ut som om
jag kan vända tillbaka dygnet. Klockan är strax efter elva på kvällen och jag skall upp nio på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar