lördag 24 augusti 2013

ledsen och glad

Idag Söndag 25 Augusti 2013 är en stor dag för mig. Jag skall lämna in min utträdesansökan hos Nya Korskyrkan. I Fredags 23 Augusti 2013 blev jag ställd mot väggen av Pastor Bernth Öberg. Han undrade varför jag fortfarande skrev på min New Age sajt - Hermes Atar Trismegistus, när jag var en kristen.

Enligt Pastor Bernth Öberg så får en kristen endast skriva om bibeln på internet och texten måste dessutom vara Jesuscentrerad. Jag uppfyllde ingen av kraven. Mitt mål med mitt medlemskap i Nya Korskyrkan var att lära ut medlemmarna de andliga lagarna som Jesus använde för att nå framgång i sin mission.

Av det blir det nu intet. Utan nu börjar jag istället att propagera för min individuella religion - Gud inom oss.
Den har jag grundat sedan jag fick en snilleblixt. Jag funderade på vad människor mest strävade efter och kom fram till att alla vill vara älskade och lyckliga. Då insåg jag att grunden för min religion kunde vara att sträva efter att komma i kontakt med Jesus Kristus fader på djupet inom varje människa och man skulle då finna att Jesus fader var Kärlek och Glädje.

När man då har kommit i kontakt med Kärleken och Glädjens källa, så kan man ge Kärlek och Glädje genom gemenskap med andra människor. I dessa möten är det viktigt att man kommer som man är. Man kan prata om ämnen som tynger en och dela ämnen som gör en glad. Möterna blir en sorts gratis psykoterapi och man kan trösta och ge gudomlig kärlek och glädje till dom som har det svårt.

Social gemenskap utan internet, mobiltelefon, stereo, tv, radio, mp3-spelare, dataspel och tvspel är viktigt eftersom människan är en social varelse som växer genom gemenskap. Speciellt gäller det gemenskapen mellan vuxna och barn. Barnen kräver helt enkelt tid med vuxna för att må bra och utvecklas till ansvarstagande vuxna. Mer om detta kan ni läsa om på min mitt uppvaknande sida.

En sak som jag ser fram emot nu när jag lämnar Nya Korskyrkan är att jag hoppas kunna upprätta kontakt med utomjordiska civilisationer. Något jag inte kunde enligt Pastor Bernth Öberg, eftersom det inte finns utomjordingar. Människan är unik i Universum och finns enbart på planeten Jorden enligt Pastor Bernth Öberg. De enda utomjordingar man kan komma i kontakt med är demoner enligt Pastor Bernth Öberg.

Ni kan läsa min utträdesansökan och mina tankar kring politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar